#✿SwertyVyop✿#;


+facebook

+twitter

ENTRY ABOUT LINKIES CLICK!! STUFF +FOLLOW DASH
Squirrel Say;

As'salam & Annyeonghaseyo . Welcome to my kpop blog . Be nice here and no harsh words . Thankyou .


Sqireel Board;
POST | CBOX

Squirrel Followers;

Credits;
Template :FarahDini
Basecodes :1 2 3
The Owner : Mira
Best Views :B T O B
B6D2E1 SAINS [KETERANGAN]
#ASSALAMUALAIKUM#
key..hari tuwh aku ada share tentang soalan band 6 tuwh kan..meh sini nak terang sikit.
sapa yang belum tengok soalan untuk band 6 tuwh >>click sini<<..
untuk pengetahuan korang la..aku buat benda nie pown aku ada la rujuk buku teks sains 
tingkatan 2..korang try buka buku tengok..mungkin ada isi yang boleh ambik..apa-apa
pon..meh sini aku terang..harap dapat tolong korang..
ISI 1 - Kepentingan makan makanan berkhasiat
  1. korang terang la tentang pentingnya makanan berkhasiat nie..cari la kat mana-mana web mesti ada punya la..
  2. pastu tentang akibat tidak makan makanan berkhasiat..
ISI 2 - Mempraktikkan amalan pemakanan
  1. yang ini tak silap aku korang boleh letak isi tentang cara-cara nak mengamalkan pemakanan yang berkhasiat dengan betul..contoh kurangkan pengambilan makanan yang mengandungi gula yang berlebihan..
  2. korang boleh letak tips-tips pemakanan yang sihat juga..
ISI 3 - Merancang satu gizi seimbang
  1. okey..sebelum tuwh cuba buka buku sains tingkatan 2..buku tuwh ada tunjuk tentang contoh gizi yang seimbang kan..ada menu dalam tuwh kan..korang boleh masukkan menu tuwh tapi dalam bentuk karang la..jangan buat table pula.
  2. pastu masukkan la isi apa-apa yang patut untuk menghuraikan isi ketiga ini..
ISI 4 - Mewajarkan pengagihan makanan kepada yang kurang bernasib baik/memerlukan
  1. ni pula,maksudnya ialah menggalakkan pengagihan makanan ataupun sumbangan makanan kepada orang yang miskin/bernasib baik atau memerlukan..macam kat negara lain yang kekurangan makanan tu..
ISI 5 - Mengaitkan adab makan yang menepati sensitiviti dan kepercayaan agama
  1. yang ni la kebanyakan orang tak faham soalannya..maksudnya setiap orang mempunyai agama kan.. setiap agama ada adab makan serta makanan yang dilarang untuk makan.
  2. so,aku bagi satu contoh,agama islam melarang umatnya makan khinzir kan..dan agama hindu tak boleh makan daging.so,untuk menjaga keharmonian dalam negara nie..orang yang beragama islam tidak boleh menghidangkan daging lembu kepada orang yg beragama hindu.
  3. orang yang beragama hindu pula tidak boleh makan makanan sepetrti khinzir di hadapan orang yang beragama islam..
  4. kalau tak faham juga..rujuk la buku teks..semuanya ada disitu..
p/s:semua nie pun aku terangkan berdasarkan buku teks sains tingkatan 2 aku..rujuk la buku teks..banyak maklumat yang korang boleh dapat dalam tuwh..sorry aku tak boleh terang banyak-banyak sebab nie kan pbs band 6..nak kena guna idea sendiri..maaf sangat-sangat..

so,harap dapat menolong korang yang pening kepala dengan band 6 nie..aku pown
pening kepala sebenarnya...nasib baik aku dapat cari isi-isi nie dalam buku teks..
jadi,faham la sikit..btw,harap korang faham..yang nie ja yang aku dapat tolong..
maaf penggunaan "aku" kepada orang yang lebih tua..
-

Penat Menaip at 9:40 PTG 9 Melody{s}